wtorek, 8 marca 2016

Dzień kobiet


  Akurat mam chwilę wolnego i uznałam, że powinnam coś tu napisać. Szkoła… Ten tydzień zaczął się bardzo pracowicie. Już miałam kilka kartkówek, a jeszcze wiele z nich jest zapowiedzianych na ten i następny tydzień. Najgorsze jest to, że kiedy wrócę do domu jedyną rzeczą na jaką mam ochotę to spanie. Słyszałam o kilku sposobach na to, ale żaden z nich jakoś specjalnie mi nie pomógł. No, ale cóż wiem, że nie jestem jedyna, a za jedyne trzy miesiące już są wakacje. 

 Dziewczyny mamy dzisiaj swoje święto! Dostałyście jakieś kwiaty, prezenty? Ja nie… Jest to pierwszy raz kiedy nic nie dostałam, ale nie chcę na razie pisać z jakiego powodu… 

 Pamiętam, że już jako mała dziewczynka uważałam, że to święto jest jednym z lepszych świąt jakie można było wymyślić- wreszcie szacunek dla kobiet. Miałam feministyczne poglądy, ale teraz to się trochę zmieniło i mimo, że uważam, że kobietom trzeba okazywać szacunek i nie powinny cały czas siedzieć w domu to jednak nie zawsze zgadzam się z feministkami. Jednak nie chcę pisać tu moich przemyśleń na temat feminizmu (przynajmniej na razie). Ostatnio wraz z koleżankami poruszyłyśmy temat tego, która płeć jest mądrzejsza i lepsza. Oczywiście po przegadanej całej przerwie doszłyśmy do wniosku, że my dziewczyny jesteśmy lepsze, ale kiedy wróciłam do domu zaczęłam sama o tym myśleć. Kobiety mają trudniej w życiu i może są mądrzejsze, ale gdyby nie było mężczyzn kto by je bronił i kto by je pocieszał i przytulał, gdy będą płakać… 



30 komentarzy:

  1. Zgadzam się, że kobiety mają ciężej w zyciu. Zmagania feministek z tym, by zrównać nasze szanse są pomocne, jednak mało kto zauważa, że większość kobiet tak naprawdę pracuje podwójnie. Łączenie pracy, domu, wychowania dziecka- potrójny etat, z czego tylko za ten pierwszy państwo ją wynagradza.

    velvetheart96.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. No tak ;) My kobiety nie wyobraźmy sobie życia bez mężczyzn, a oni bez nas :) Jesteśmy Stworzeni dla siebie nawzajem i wszyscy jesteśmy tak samo ważni, mamy uczucia. Jednak tez myślę że ogółem kobiety maja w życiu gorzej ale niektórzy faceci w porównaniu do niektórych kobiet to radzą sobie w życiu na prawdę świetnie ;) Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Według mnie kobiety mają gorzej w życiu. Praca, dzieci, dom, te całe sprzątanie, jest naprawde męczące
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również zgadzam się że kobiety mają gorzej ;/ Również lubię Dzień Kobiet jednak uważam się powinnyśmy być szanowane codziennie :3 Powodzenia na kartkówkach :)

    Pozdrawiam, Ilonciaa

    http://kissmeifyouwant.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak byłam mała to uważałam, że dziewczyny mają lepiej bo mają wybór sukienek na komunię i nie muszą się oświadczać hehe. Od dawna już niestety tak nie myślę.
    O matko 3 miesiące, dopiero jak to przeczytałam to do mnie dotarło.
    Kisiel truskawkowy

    OdpowiedzUsuń
  6. Osobiście uważam,że oby dwie płcie są na równym poziomie. :)

    My blog - Click!

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, kobiety mają zdecydowanie gorzej w życiu. (A gdy byłam mała, to myślałam jak to nie mam fajnie - ubrania, kosmetyki, różne fryzury... I nagle takie rozczarowanie światem :D).
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Dokładnie, bez mężczyzn ten świat byłby nudny!
    To prawda, że oni mają troszkę lżej w życiu, ale cóż na to poradzić :/
    http://labeauteofblondes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień kobiet jest dla mnie zupełnie zwyczajny, nie obchodzę go w żaden sposób. Kobietu faktycznie mają gorzej, ale mężczyźni, aż tak dużo nie odstają. :)

    olucha20.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się, że kobiety mają gorzej od mężczyzn :)
    Pozdrawiam :)
    Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Kobiety mają gorzej i mimo, że są mądrzejsze to faceci też są nam potrzebni :D Jesli chodzi o dzien kobiet to dostałam głównie kwiatki :)
    anonimoowax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja zawsze uważałam że mężczyźni mają o wiele lepiej w życiu i zdania nie zmienię. Masz rację że jednak co nam z tego bycia (zazwyczaj) mądrzejszą? Potrzebujemy też kogoś kto w każdej chwili nas wesprze i pomoże

    mój blog ❤

    OdpowiedzUsuń
  13. Chodź już dawno po dniu kobiet, składam najlepsze
    życzenia wszystkim kobietom! abyśmy były szczęśliwe
    i zawsze uśmiechnięte :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgadzam się :)
    Kobiety mają zdecydowanie gorzej niż faceci
    Zapraszam do mnie http://xlivi00.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety też się z tym zgodzę iż kobiety mają gorzej od mężczyzn :/
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Uszy do góry, nie dostałaś w tym roku, dostaniesz podwójnie za rok! Ja, chodząc do szkoły, też miałam podobny problem, ale to dlatego, że zasypiałam o godzinie 4, wstawałam o 7, a po szkole spałam do 19 i tak dalej...:) Aktualnie pracuję w trafice i 10 minut po otwarciu sklepu, przyszedł typowy osiedlowy pan Miecio i dał mi tulipana, później brat mojego współpracownika przyniósł mi piękną różę, a sam współpracownik batonika, dodatkowo mój chłopak zrobił mi niespodziankę i przyjechał 120km, żeby zabrać mnie z tej okazji na kebsa haha, czy to nie jest przesłodkie i wspaniałe? Buziaki mała

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też niestety nic nie dostałam, ale jakoś nie jest mi smutno haha :)


    Zapraszam! http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/ Każdy nowy komentarz jak i obserwator wywołuje uśmiech na mojej twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kobiety zawsze dyskryminowane, a częściej biorą się w garść niż faceci! :D

    http://lone-gunmens.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Jejku! post wyjęty z mojego serduszka ! piękny!
    http://mey-meyy.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  20. Szczerze, na jakieś takie święta, typu właśnie Dzień Kobiet, Walentynki czy coś, nie dostaję nic od osób, które nie są moja rodziną ;) Możliwe, iż nie bardzo obracam się w towarzystwie chłopaków... Znaczy, mam kolegów i da się z nimi pogadać, ale nie jestem dla nikogo potencjalną dziewczyną czy coś :)) Jakoś nie żyje mnie się z tym gorzej, bo na sprawy damsko-męskie... Jakoś siebie w tym nie widzę ;) W każdym razie, to miło jest usłyszeć jakieś życzenia ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też na dzień kobiet, jeżeli w ogóle coś dostałam, to były kwiaty od mojego taty. W towarzystwie chłopaków (teraz w gimnazjum) też się nie obracam (w podstawówce to tylko gadałam z chłopakami;)). Też siebie nie widzę w byciu z kimś, chociaż nie powiem, że jest ktoś, kto mi się podoba:D

      Usuń
  21. A ja się z Tobą wyjątkowo nie zgodzę, gdyż dzielenie ludzi na lepszych i gorszych jest bezcelowe. Denerwuje mnie już to dzielenie ludzi na tych lepszej i gorszej kategorii. Dlaczego chłopcy mają być gorsi od dziewczyn? Nie rozumiem tego, tak samo jak to, że dziewczyny mogą być uważane za gorsze od chłopców. To bez sensu, jedno drugiemu jest potrzebne, takie jest prawo natury, koniec i kropka. Przepraszam za swoją bezpośredniość, ale ostatnie zdanie Twojego postu zbiło mnie z tropu. Dlaczego sądzisz, że kobiety mają trudniej w życiu? Pod względem pracy przecież tak nie jest, płeć piękna jako, że ma inną strukturę psychiczną i fizyczną zajmuje się innymi sprawami, chociażby domem, co nie jest łatwym zajęciem, ale tak zostało od czasów prehistorii i oczywiście nie zabraniam kobietom pracować, ale jeżeli o to chodzi, kobiety mają pewne fory, przecież nikt przy zdrowych rozsądkach nie wyśle kobiety do ciężkiej pracy w kopalni (której są poddawani mężczyźni), chociaż bywają sztuki, które są w stanie uporać się ze wszystkimi przeciwnościami losu. Nie wiem też na jakiej podstawie uważasz, że kobiety są mądrzejsze od mężczyzn. Zauważ, że wśród największych geniuszy historii górują mężczyźni, nie sugeruję, że kobiety są głupsze, bo tak nie jest, lecz wciąż nie rozumiem skąd taki wniosek nasunął Ci się na myśl. Ostatnie słowa zrozumiałam w ten sposób, że mężczyźni są tylko po to, by pocieszać smutne kobiety... Zauważ, że mężczyźni też mają uczucia, często je kamuflują i również potrzebują czułości. Moim zdaniem z Twojego postu wyłania się feministyczny obraz mężczyzny. To tylko moje zdanie i mam nadzieję, że nie czujesz się urażona.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście nie jestem urażona. Rozumiem każdy może mieć swoje zdanie. Od razu zauważyłam, że jak zwykle nie dopisałam czegoś… Normalnie też kiedyś uważałam, że dzielenie ludzi jest złe, ale, jeżeli chłopcy uważają, że dziewczyny powinny siedzieć w kuchni to nic wielkiego, a kiedy dziewczyna powie coś na chłopaków to od razu mówią, że jest feministką. Jeśli chodzi o to „trudniej w życiu” nie chodzi mi raczej o pracę w domu, ale o bolesny okres (i to, że jeżeli dziewczyna jest wkurzona to od razu może usłyszeć, że ma okres, itp.), o to, że są w niebezpieczeństwie (np. gwałty), ciąża (też bolesna), często też kobiety zostają same z dziećmi (nawet z chorymi i same musza się nimi zajmować), ale też już jako małe dziewczynki mają być grzeczne, nauczyciele męczą je bardziej niż chłopaków…
      „Oczywiście po przegadanej całej przerwie doszłyśmy do wniosku, że my dziewczyny jesteśmy lepsze…” to zdanie jest sarkazmem (faktycznie mogłam to jakoś podkreślić). Naprawdę była taka sytuacja, że porównywałyśmy obie płci i uznałyśmy, że nasza jest mądrzejsza, ale było to coś innego, bo porównywałyśmy się do swoich kolegów, którzy zachowują się jak dzieci… Kobiety są mądrzejsze, niż mężczyźni… Po pierwsze uważam, że to iż to Oni byli geniuszami było związane, z tym, że kobiety nie miały prawa głosu, nie miały takich możliwości niż mężczyźni. Po drugie chodziło mi bardziej o taką mądrość życiową. Oczywiście nie chcę wrzucać od razu wszystkich mężczyzn do jednego worka. Ale (przynajmniej ja) często spotykam facetów, którzy mimo, że są dorośli myślą jak dzieci, nie czują powagi sytuacji, itp.
      „Kobiety mają trudniej w życiu i może są mądrzejsze, ale gdyby nie było mężczyzn kto by je bronił i kto by je pocieszał i przytulał, gdy będą płakać…”- akurat ten tekst był głównie skierowany do feministek i też był sarkazmem… Feministki mimo tego, że uważają się, że mężczyźni to świnie i, że to my jesteśmy mądrzejsze to przecież każdej z nas przyda się taka osoba, która nas przytuli, z którą będziemy mogły pogadać i, że są nam potrzebni, pomagają nam są z nami w trudnych chwilach (a oczywiście dziewczyny powinny robić to samo;)) i wraz z nimi jesteśmy jednością.
      Mam nadzieję, że już rozumiesz o co mi chodziło, a jeżeli nie to oczywiście możesz pisać;)

      Usuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. Bez przesady z tym, że my mamy gorzej ;) Każdy jest kowalem własnego losu przecież :)

    P.S. Obserwujemy? Jak tak to zacznij i daj znać, od razu się zrewanżuję :)
    Pozdrawiam,
    www.magdalenaklak.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. tak to prawda, życie kobiety to nie sama sielanka :D

    obserwuję i zapraszam do obserwacji mojego bloga :D
    http://dezmansowaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Great post! You have a lovely blog! Let me know if you'd like us to follow eachother on GFC and keep in touch?

    AS-Agne

    OdpowiedzUsuń
  26. Znam to, kiedy dziewczyny mówią, że są lepsze, mądrzejsze, a chłopaki się z nimi kłócą :D Ale tak naprawdę każda płeć potrzebuje siebie nawzajem.

    passionsmy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Dla mnie to święto jest w sumie neutralne, lubię je, ale nie przeżywała bym tragedii, gdyby go nie było ;p
    http://magdelblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń